Visa Temporaria Para Salvadorenos TPS - Foros En Espanol

Forums » Foros En Espanol » Visa Temporaria Para Salvadorenos TPS
Esta pagina de este foro contiene informaccion de Visa Temporaria Para Salvadorenos TPS - Foros En Espanol por targeta con 14 comentarios. última actualización Fri Apr 11, 2014
si usted es de el salvador y entro el TPS

para registrarse otra ves, se vence en deciembre 30 2008. apurece.
para mas information visite la pagina de imigraccion a este pagina:
TPS EL SALVADOR 2008

(1) Re-registration during the Registration Period (October 1, 2008, to December 30, 2008): Submit your application to the USCIS Lockbox at:

U.S. Citizenship and Immigration Services
Attn: TPS El Salvador
P.O. Box 8635
Chicago, IL 60680-8635

Or, for courier deliveries:
131 S. Dearborn - 3rd Floor
Chicago, IL 60603-5517

-OLD

Estato Protejido Temporal - EL SALVADOR
TPS extenccion y registraccion se vence: Octubre 22 2007
Extension Automatica de EAD es efectiva hasta: Marzo 09, 2008
TPS Fecha de vencimiento: Marzo 09, 2009

esto le puede ayudar a saber cuando ve le vense el TPS a los salvadorenos

para mas informacion visite a la pagina de immigraccion:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.5af9bb95919f35e66f614176543f6d1a/?vgnextoid=1842e5878591e010VgnVCM1000000ecd190aRCRD&vgnextchannel=609d3591ec04d010VgnVCM10000048f3d6a1RCRD

Temporary Protected Status - EL SALVADOR

TPS Extension Re-Registration Deadline: 10/22/07
EAD Automatic Extension Effective Until: 03/09/08
TPS Expiration Date: 03/09/09

################################################################

TPS Extension Re-Registration Deadline: 10/22/07
EAD Automatic Extension Effective Until: 03/09/08
TPS Expiration Date: 03/09/09

Filing location: The filing address depends on whether (1) you are re-registering during the registration period, (2) you are re-registering after the registration period, or (3) you are registering for TPS for the first time as a late initial registrant or you were granted TPS by an Immigration Judge or the Board of Immigration Appeals.

(1) Re-registration during the Registration Period (August 21, 2007 to October 22, 2007): Submit your application to the USCIS Lockbox at:

P.O. Box 8635

Chicago, IL 60680-8635

Chicago, IL 60603-5517

If one or more of the questions listed in Part 4, Question 2 of Form I-821 apply to you, you must provide an explanation on a separate sheet(s) of paper, and/or additional documentation with your application.

(2) Re-registration after the Registration Period ends (October 22, 2007): The USCIS Lockbox cannot accept late re-registration applications from aliens fromEl Salvador after the registration period has ended. If you believe you have good cause for your filing after the end of the registration period, submit your application with a letter explaining your situation to the Vermont Service Center:

Vermont Service Center

Attn: TPS Good Cause Exception

75 Lower Welden Street

St Albans, VT 05479-0001

(3) Registration for TPS for the first time as a late initial registrant or if you were granted TPS by an Immigration Judge or the Board of Immigration Appeals: Send your application to the USCIS Lockbox:

P.O. Box 8670

Chicago, IL 60680-8670

Chicago, IL 60603-5517

If you were granted TPS by an Immigration Judge or the Board of Immigration Appeals, you must submit evidence of the grant of TPS (such as an order from the Immigration Judge) with your application.

An applicant for late initial registration must file an application for late registration no later than 60 days after the expiration or termination of the conditions listed in 8 CFR 244.2(f)(2).

Aliens who are applying for re-registration and DO NOT need to submit supporting documentation with their applications may file electronically. To file your application electronically, follow the directions on this website.

Registration for TPS without employment authorization:

If you are only seeking to re-register for TPS and NOT requesting an EAD or applying for an extension of your EAD, you must still file the Form I-765, but should NOT check any of the following boxes on this form in response to the question “I am applying for:

*
Permission to accept employment;
*
Replacement;
*
Renewal of my permission to accept employment.

If you are NOT applying for an EAD and incorrectly check any of these boxes without submitting applicable filing fee(s) with your I-765, the processing of your application may be delayed. File the Form I-765 and the Form I-821. No fee is required for the Form I-765 filed as part of TPS registration if employment authorization is not being requested. (Form I-821 has separate fee requirements.)

For minimal disruption of employment authorization while TPS re-registration applications are processed and new EADs (valid through March 9, 2009) are issued to eligible re-registrants, current EADs of Salvadoran TPS beneficiaries have been auto-extended through March 9, 2008.

Federal Register Notices

Automatic Extension of Work Authorization (EAD) 08/21/2007 72 FR 46649

Announcements
DHS Announces Publication of Notice in the Federal Register for 18-Month Extension of Temporary Protected Status (TPS) for Nationals of El Salvador, 08/21/2007
Questions and Answers: DHS Extends Temporary Protected Status (TPS) for El Salvador for 18 Months, 08/21/2007

Please note: El Salvador was previously designated for TPS from 1991 to 1992, pursuant to section 303 of the Immigration Act of 1990. That designation expired in 1992, at which time TPS beneficiaries were offered Deferral of Enforced Departure (DED), a related form of temporary relief from removal. Those earlier TPS and DED programs are unrelated to the current TPS designation for El Salvador that began on March 9, 2001.

tela
me gustaria sabe mas information sobre aplicasion para el tps

si necesito mas ayude Aplicacion para el TPS puedo pedirla
salvadorenos
me gustarias sabe como aplicar para el tps
salvadoreans
la re registraccion se vence en deciembre 30 2008. vas vale que se apure si necesita ayuda puede llamarme. tambien si van a la oficina de caresen ellos les pueden ayudar. i mi me cobraron 100 dolares, but si no tiene trabajo o dinero me imagino que le pueden ayudar de alguna manera or otra

2) re-registration after the registration period ends (december 30, 2008): the uscis lockbox cannot accept late re-registration applications from aliens fromel salvador after the registration period has ended. if you believe you have good cause for your filing after the end of the registration period, submit your application with a letter explaining your situation to the vermont service center:

vermont service center
attn: tps good cause exception
75 lower welden street
st albans, vt 05479-0001

please note that filing after the re-registration period closes may result in a delay of processing your tps re-registration and subsequently gaps in employment authorization. again, dhs strongly encourages applicants to file as early as possible within the re-registration period.
mauricio
podria obtener ayuda financiera en este caso para renovar mi permiso de trabajo. no tengo dinero para hacerlo.
http://wallpaperama.com/forums/visa-temporaria-para-salvadorenos-tps-t6295.html
carlos
mi permiso ya seme vensio guisiera saber gue pasara con mi trabajo
AFREDO
llene mi renovacion de tps y solo he recibido dos cartas una de recibos de pago y otra de que no necesito ir a poner mis huellas pero ya paso el mes y no tengo informacion sobre mi nueva targeta que pueedo hacer contesteme lo mas pronto posible gracias por ayudarme
william
se me vencio mi permiso junto con mi licencia, que pasa si me detiene la polica, puedo seguir manejando con mi licencia vencida y mi permiso gracias espero respuesta pronto.
Sonia
mi amiga entro en el 2001 alos estados.un amigo suadano america quiere darle una carta porque trabaja con el por muchos anos para que aplique para tps. puede ella aplicar para permiso o no por favor contesteme gracias. atentamente sap .
carlos
hola mi nombre es carlos h diaz yo queria de sirles que yo aplique para el tps en el 2001 imuchas beses ehido aponer las uellas inunca aresivido mi tarjeta de permiso necesito de sualluda por fabor grasias espero su respuesta asta luego
connie
my sons grandmother lives in el salvador and he has never seen her and she him he is almost ten yrs old now and it is very sad. i wish she could see him for she is older in yrs now and my heart breaks for that. she just wants to see her grandchildren before its too late. the immigration keeps denying her to come for ten yrs she has tried i pray for a change.
susana
me gustaria saber si puedo aplicar entre en el 2002 sera posible que pueda aplicar para el TPS con algun abogado porque supe que despues de 5 anos alo mejor podria gracias esto es muy importante
ana
Aplique por mi targeta del tps en el primer mes y aun estoy esperando, que puedo hacer? Soy salvadorena
puedes revisar el status de tu case en el internet, ver a la pagina del immigraccion a:

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis-es

ala inzquierda vas a ver una forma que dice:

Estatus de mi caso

Ingrese su número de recibo

También puedes ponerte en contacto con el TPS de Operaciones Gerente de Programa,
Subdivisión de Estado y de la Familia, Centro de Servicio de la Dirección de Operaciones, EE.UU.
Ciudadanía y Servicios de Inmigración del Departamento de Seguridad Nacional,
20 Massachusetts Avenue, NW., Washington, DC 20529-2060, teléfono
(202) 272-1533. Esto no es una llamada de teléfono gratuito. Nota: El número de teléfono
que aquí es únicamente para cuestiones relativas a este aviso TPS. Es
no para cada caso de consultas sobre su estado. Los solicitantes que deseen
información sobre el estado de sus casos individuales pueden revisar el caso
Estado disponible en el sitio Web de USCIS en http://www.uscis.gov línea,
o llame al USCIS Nacional de Servicio al Cliente al 1-800-375-5283
(TTY 1-800-767-1833).
jose
A quien le consierna,porque?, cada ves que trato de buscar por informacion acerca de el dolor de cabeza llamado TPS que muchos salvadorenos tenemos que pasar cada ves que tenemos que renovarlo ya que no tenemos esos privilegios como otras personas se nos hace tan dificil,no es que no sepa usar mi computer si no que preguntas por el ano corriente y te la informacion de una fecha que pasa hace 5 anos a quien le interesa eso anymore porque? somos los ultimos en saberlo siempre tienen a los Hondurenos Guatemaltecos y Haitianos primero como dice el dicho el burro de ultimo, no creen.Mi TPS se vence en marzo y asta la hora no se nada. Gracias
Título: Visa Temporaria Para Salvadorenos TPS - Foros En Espanol [3507]
Etiquetas: visa temporaria para salvadorenos tps
Por , 14 Comentarios